Trenul regal

Săptămâna aceasta, în Gara de Nord la linia 14, se poate vizita trenul regal. Încărcat cu o istorie de aproape un secol,  trenul ascunde povești fascinante care sunt marcate de amprenta regalității. Încă mai este funcțional și poate chiar să fie închiriat.
IMG_6919

Cum ajungi pe peron te întâmpina coada, dar și statul la coadă are farmecul său. Copii, părinți și bătrâni așteaptă să viziteze trenul. Au loc discuții interesante despre regii României, dar și despre comunism. Un tătăiță drăguț spune că a venit aici să calce în același loc unde a călcat ultimul rege al României, dar și ultimul dictator. Unii copii fac poze cu locomotiva trenului, iar alții se bucură pentru că este prima dată când urcă într-un tren. „Si nu în orice tren”,după cum spune unul dintre ei, ”chiar în trenul regal. Păcat că nu putem să ne plimbăm cu el.” De aici, eu trag concluzia că nu prea se mai circulă cu trenul, azi mașina e la modă.
Dacă ai de gând să vizitezi trenul încarcă-te cu puțină răbdare și folosește cele 20-30 de minute de stat la coadă pentru a asculta discuțiile iscate pe seama trenului. Poate participi chiar și tu la una!

Cumpărăm biletele pe care ni le compostează la intrarea în tren un conductor îmbrăcat regal. Îl întreb dacă pe vremea regelui la conductor i se spunea tot „naș” și începe să râdă. „Nu, nu, pe atunci erau numai conductori de tren”.
IMG_6931

Din exterior trenul nu se deosebește cu nimic de toate celelalte, dar finisajele interioare îi definesc identitatea. Mobilierul și lambriurile sunt din lemn de trandafir, mahon și nuc. Scaunele și fotoliile au fost tapisate cu piele din Cordoba, oglinzile din cristal de Boemia, corpurile de iluminat sunt fabricate în Murano, iar vazele și scrumierele din alabastru din Grecia.  Tablourile au fost donate de familia regală, dar nu sunt originale.

Componența trenului
Trenul a fost construit, în 1928, la uzina Ernesto Breda din Milano.
Locomotiva cu aburi folosită la începutul existenței trenului  a fost înlocuită de o nouă locomotivă fabricată în România.
Din cele 15 vagoane inițiale, în prezent au mai rămas doar 4 funcționale. Primul vagon este format din dormitorul regelui, dormitorul reginei, o baie comună utilată cu tot ce trebuie, inclusiv cadă. Cuprinde un mic salon pentru servirea micului dejun și o bucăƒtăƒrie.
Al doilea vagon include salonul regal cu 24 de locuri la masă. Acesta era destinat dineurilor oficiale sau primirilor protocolare. Aici s-au luat multe decizii importante care au influențat istoria țării noastre.
Al treilea vagon mai este numit și vagonul dormitor și a fost destinat însoțitorilor regelui. Este format din două cabine cu paturi duble, baie cu cadムși din alte două cabine cu paturi suprapuse.
Al patrulea vagon a fost destinat angajaților care se ocupau de masă, de curățenie și de tot ce mai era nevoie.
IMG_6828

În fiecare vagon găsești câte un ghid care prezintă o poveste și care răspunde la întrebări. Acest lucru mi-a plăcut mult pentru că am aflat lucruri interesante despre istoria trenului. A fost inaugurat în anul 1928 și a fost gândit că un mijloc de transport pentru regale Ferdinand și regina Maria. A ajuns în depourile bucureștene la un an după moartea regelui. Primii 10 ani din existența trenului sunt legați de regina Maria, de regele Mihai și de regele Carol al II-lea. Cu trenul regal s-au efectuat vizite de stat în țările vecine, s-au vizitat comunități urbane și rurale.
Cu acest tren a plecat din țară regele Mihai atunci când a fost expulzat de comuniști, iar Ceaușescu l-a folosit până în anul 1977, când l-a înlocuit cu un nou tren prezidențial.

Biletul de intrare costă 12 lei pentru adulți sau 9 lei pentru copii, studenți și pensionari. Programul este între orele 9:00 și 19:00.

Dacă nu v-ați făcut planuri pentru duminică, recomand vizitarea trenului. Ne ajută să descoperim o frântură din istoria neamului român.

Vagonul salon

Vagonul salon

Dormitor regal

Dormitor regal

Cameră pentru oaspeți

Cameră pentru oaspeți

 

Fumoar

Fumoar

 

Lasă un comentariu