Plimbare prin Bergamo

Până acum am aterizat de câteva ori în aeroportul Bergamo și am luat autobuzul direct spre Milano fără să știu ce frumuseți ascunde micul oraș din apropiere. De data aceasta, am avut o escală de câteva ore în drumul spre Maroc și pentru că sunt înnebunită după înghețata de fistic am decis să merg în oraș și să îmi fac această mică plăcere. Pe lângă înghețată, am avut parte de o surpriză frumoasă: orașul este așezat la înălțime, pe o colină și este împânzit de case vechi de sute de ani, fiecare cu povestea ei pe care ești liber să ți-o imaginezi.

Bergamo - orașul de la înălțime

Bergamo – orașul de la înălțime

Există 2 părți ale orașului. Bergamo Baso este așezat la poalele colinei și reprezintă partea nouă unde se desfășoară activitatea administrativă. Bergamo Alto este poziționat sus pe colină și cuprinde frumuseți arhitecturale cum numai în Italia se găsesc: catedrale , străduțe înguste pavate cu piatră, case vechi în care azi își duc viața cei din elita orașului. Italienii știu să profite de pe urma turismului, așa că fiecare monument are atașată o plăcuță informativă care dă detalii despre istoria clădirii.

Bergamo Baso văzut de la înălțime

De-a lungul timpului partea de nord a Italiei a fost împărțită între cele 2 mari puteri: Milano și Veneția. În anul  1428 Veneția a cucerit regiunea Bergamo și a început construirea zidului cetății care mai este vizibil și azi. De asemenea, de-a lungul străzilor am observat multe case cu arhitectură venețiană.

Până în oraș sunt cam 5 kilometri și am decis să parcurgem această distanță pe jos pentru a intra ușor, ușor în atmosfera locală. Am dat de o curte plină de căprioare și cerbi și am stat câteva minute să îi privim cum își rumegă mâncarea, apoi de o firmă de decorațiuni florare a cărei curte era plină de arbori și tot felul de plante încât nu mă mai puteam opri din fotografiat.

Căprioare la intrarea în Bergamo

Mirosul de cafea și de pizza proaspăt scoasă din cuptor este irezistibil, nu m-am putut abține să nu intru într-un restaurant și să comand o felie mare  de pizza și un cappucino. Și de această dată, ca în vizitele precedente din Italia, m-a surpris energia pozitivă a doamnei de la casă care mi-a spus cu zâmbetul pe buze: ”Prego, cara. E una buona giornata!”.

Pizza bună rău

În plimbarea noastră am ajuns la străduțele cu scări care duc la partea de sus a orașului, am intrat pe una dintre porțile vechii cetăți și ne-am așezat pe una dintre băncuțele de unde orașul poate fi admirat de la înălțime. Soarele de sfârșit de februarie ne-a îndemnat la odihnă și pentru prima dată am adormit afară, așezată pe o bancă, cu rucsacul pe post de pernă. Dormitul în aer liber are ceva magic, o jumătate de oră mi-a dat energia necesară pentru a explora până seara târziu restul orașului: piețele, străduțele înguste, casele medievale.

Uși care te îndeamnă să le deschizi și să afli misterul din spate

Noi am ajuns în oraș luni și toate muzeele erau închise, dar cu siguranță mi-ar fi plăcut să vizitez Muzeul istoriei orașului Bergamo și Muzeul epocii venețiene. Se poate urca și în Campanone(Turnul Civic) de unde ai o priveliște superbă a orașului și a colinelor dimprejur. Există un city pass care include transportul și intrarea la muzeele din oraș. Costă 10 euro pentru 24 de ore sau 15 euro pentru 48 de ore și se poate cumpăra din aeroport.

Arbori la intrarea în Bergamo

Prin Bergamo Baso

Scări ce duc la Bergamo Alto

Funicularul sau străduțele în trepte te conduc spre orașul de sus

Uite o lebădă

Drăcioi pe marginea zidurilor cetății

Mămăligă dulce - specialitate din Bergamo

Mămăligă dulce – specialitate din Bergamo

Orice vizită în Italia trebuie sărbătorită cu înghețată de fistic

Seara pe străduțe

Piața Veche - inima orașului vechi

Piața Veche – inima orașului vechi

Seara ne-am întors la aeroport cu autobuzul numărul 1, drumul a durat doar 15 minute. Biletul costă 2,10 euro și include și plimbarea cu funicularul.

A fost o zi plină, Italia e veșnic surprinzătoare!